Apua

Sopimusehdot Download

Proshop a/s

Slet Møllevej 17
DK-8270 Højbjerg
Denmark

Puhelinnumero: +358 (0) 9 4245 4545
Sähköpostiosoite: [email protected]

VAT-numero: DK18966239 EU 2021 One Stop Shop (OSS)

Proshop a/s ei ole vastuussa loppuunmyydyistä tuotteista, tavarantoimittajien epäonnistumisista tai pitkittyneistä toimitusajoista.

Hintavirhe

Jos hinta on ilmeisen virheellinen ja asiakkaan olisi kohtuudella pitänyt tämä ymmärtää, Proshop a/s ei ole velvollinen toimittamaan kyseistä tuotetta väärällä hinnalla.

Mahdolliset maksutavat:

  • VISA 
  • Mastercard 
  • Proshop Lahjakortti
  • PayPal (0,35€ + 1,49% loppusummasta)
  • Klarna - Osta ensin. Maksa myöhemmin. (3,99€) https://www.klarna.com/fi/ehdot/
  • Klarna - Maksa erissä. https://www.klarna.com/fi/ehdot/
  • Verkkomaksu: Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP-Pohjola, POP, Danske Bank, S-Pankki, Säästöpankki
  • Sopimuksen mukaan (vain yritykset)
  • Emme toimita postiennakolla
  • Emme veloita maksukortin käytöstä aiheutuneita kuluja EU:ssa, Norjassa, Islannissa ja Sveitsissä myönnetyiltä yksityishenkilöiden korteilta.

 

Huomioi: Korttimaksu enintään 1,55% veloitetaan, jos maksukortti on EU:n ulkopuolelta tai kyseessä on yrityskortti myös EU:n sisällä. Korttimaksu ilmoitetaan maksuvaiheessa. 

Maksu veloitetaan tililtä kun tilaus lähetetään.
Verkkomaksuissa ja PayPal-maksuissa rahansiirto tapahtuu välittömästi. Muissa maksutavoissa maksu veloitetaan vasta, kun tilaus lähetetään.
Maksutapa "SOPIMUKSEN MUKAAN" on vain yrityksille ja julkisille laitoksille. Maksutavasta täytyy olla tehty etukäteen maksusopimus Proshop a/s:n kanssa.

Lahjakortti

Proshop a/s:n lahjakortit myönnetään sähköisesti ja ne on lunastettava verkkosivuillamme. Lunastus tapahtuu tilausprosessin aikana kohdassa 3.
Lahjakortin arvo voi olla 10-400 €. Jos lahjakortilla ostetaan tuotteita, joiden arvo on pienempi kuin lahjakortilla oleva summa, jäljellä oleva summa jää kortille.
Proshop a/s:n lahjakortit ovat voimassa 2 vuotta myöntämispäivästä, eikä niitä voi ladata uudelleen. Vahingoittuneita, varastettuja tai kadonneita lahjakortteja ei korvata.

Proshop a/s käyttää kuljetusyhtiötä PostNord toimituksiin Suomessa.

Toimitustapa ja arvioitu toimitusaika näkyvät yksittäistä tuotetta tilattaessa. Toimitustapojen ja myös toimitushintojen valikoima voi vaihdella koska erilaiset syyt, kuten tuotteiden paino ja mitat määrittävät kuljetustavan valintaa. Oman varastomme lisäksi käytämme tilauksien toimituksiin suoratoimituksia, drop shipments, ja niihin kolmannen osapuolen toimijoita, jos tämä on mahdollista.

Jos olet valinnut toimituksen noutopisteeseen/automaattiin, jossa ei ole tilaa, toimitus ohjataan läheiseen noutopisteeseen/automaattiin.

Proshop a/s on allekirjoittanut tuotevakuutuksen kattamaan tuotteen mahdollisen vahingoittumisen tai katoamisen kuljetuksen aikana.

Erityisesti yritysasiakkaille
Näkyvistä postivahingoista on tehtävä reklamaatio samana päivänä kuin tuote vastaanotetaan. Näkymättömistä vahingoista on tehtävä reklamaatio 5 työpäivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos reklamaatiota ei tehdä edellä mainitussa määräajassa, reklamaatio voidaan hylätä.
Edellä mainittu on ymmärrettävä ostajan tarkastusvelvollisuudeksi Kauppalain 31§:n ja 32§:n mukaisesti – ja se koskee yritysasiakkaita sekä siviili- että kaupallisissa hankinnoissa.

Kolmannen osapuolen kuljetusyhtiön käyttö
Siinä tapauksessa, että asiakkaana haluat lähettää toimituksen edelleen ja valitset toisen kuljetusyhtiön, raukeaa Proshopin vastuu tavaroiden kunnosta heti, kun toinen kuljetusyhtiö vastaanottaa toimituksen toimittaakseen sen.

Yritysasiakkaille sovelletaan seuraavia erityisehtoja:

  • Ei peruuttamisoikeutta
  • 12 kuukauden takuu
  • Reklamoitujen tuotteiden kuljetuskustannukset maksaa yritysasiakas itse
  • Yritystilaukset toimitetaan ovelle, joten toimituskustannukset veloitetaan tilauksen suuruudesta riippumatta
  • Lahjakorttia ei vaihdeta rahaksi.
Veloitamme 1,55% korttimaksun yrityskorttia käytettäessä.

Kuluttajansuojalain mukaisesti sinulla kuluttajana on 14 päivän peruuttamisoikeus, kun tilaat meiltä.

Peruuttamisoikeus päättyy 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Jos olet tilannut useita tuotteita samalla tilauksella ja ne toimitetaan yksittäin, määräaika alkaa sinä päivänä, kun vastaanotat viimeisen tuotteen.

Määräaika tarkoittaa, että sinulla on 14 päivää aikaa tuotteen vastaanottamisen jälkeen ilmoittaa meille kirjallisesti, että haluat peruuttaa ostoksesi. Teet peruuttamisilmoituksen helposti luomalla palautustapauksen täällä.

Jos linkki ei jostain syystä toimi, voit myös ilmoittaa peruuttamisesta sähköpostitse: [email protected]. Löydät lomakemallin sopimusehtojemme lopusta (Liite 1). Sinun täytyy ilmoittaa peruutuksesta aina kirjallisesti. Pelkkä tuotteen palauttaminen tai noutamatta jättäminen ei riitä.

Tilauksen osan peruuttaminen
Jos olet ostanut useita tuotteita meiltä, voit myös peruuttaa osan tilauksestasi ja palauttaa yhden tai useamman tuotteen, vaikka ne on tilattu samalla tilauksella. Tämä ei kuitenkaan koske bundleja, jotka sisältävät useita tuotteita ja/tai yhden tai useamman lahjakortin. Bundlet käsitellään yhtenäisenä tuotteena. Jos haluat peruuttaa tuotteen bundlesta, on sinun peruutettava koko bundle ja palautettava kaikki bundleen kuuluvat tuotteet. Kun teet bundle-tilauksen, näet sen ostoskorissasi ja laskussasi.

Huomaa, että et saa toimituskustannuksia takaisin, jos peruutat osan tilauksestasi.

Ilmaislahjoja sisältävien tilausten palautukset:
Kun palautat tuotteen, jonka mukana tuli ilmainen lahja, myös lahja on palautettava. Jos lahjaa ei palauteta, hyvitettävästä summasta vähennetään lahjan arvoa vastaava summa.

Palauttaminen
Kun olet tehnyt peruutusilmoituksen, on sinulla 14 päivää aikaa palauttaa tuote meille.

Maksat itse palautuksen postikulut. Voit ostaa meiltä palautuslapun hintaan 12€ (postimaksu maksettu). Pakkaa tuote huolellisesti ohjeittemme mukaan ja käytä tarjoamaamme palautuslappua, niin vaaranvastuu tuotteesta on meillä, jos tuote vaurioituu tai katoaa kuljetuksen aikana, jos tavarat on pakattu asianmukaisesti. Lue lisää palautusten olosuhdevaatimuksista alla.

Tiettyjä tuotteita et voi palauttaa tarjoamallamme palautuslapulla. Tämä koskee muun muassa yli 20 kg paketteja. Jos paketti painaa yli 20 kg, voit palauttaa sen postipakettina 30 kg asti. Ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme [email protected].

Ei peruuttamisoikeutta
Näitä sopimuksia ei voi peruuttaa:

  •  Tuotteet, jotka on valmistettu mittatilaustyönä tai joita on muunneltu henkilökohtaisten vaatimusten mukaisesti.
  •  Tuotteet, jotka voivat nopeasti pilaantua tai vanhentua.
  •  Tuotteet, joita ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voi palauttaa myyntiin, jos niiden sinetti on murrettu tai pakkaus avattu toimituksen jälkeen. Tällaisia ovat esimerkiksi  henkilökohtaiset hygienia- ja intiimituotteet (hammasharjat, parranajokoneet, voiteet ja parfyymit jne.) Peruuttamisoikeus on voimassa tällaisille tuotteille vain, jos tuotteen alkuperäinen pakkaus on ehjä ja avaamaton.
  •  Yritysostot
  •  Tuotteet, jotka luonteensa vuoksi sekoittuvat toisiin tuotteisiin eroittamattomasti toimittamisen jälkeen ja joita ei voi enää eroittaa.
  •  Digitaaliset lisenssit, jotka on aktivoitu omalla Proshop-asiakastilillä, lisenssikoodit kohdassa.
  •  Sinetöitynä toimitettu ääni- tai kuvatallenne tai tietokoneohjelma, josta olet murtanut sinetin.
  •  Digitaalisen sisällön toimitus, esimerkiksi tietokoneohjelmat, sovellukset, pelit, musiikki, filmit jne., joita ei toimiteta fyysisessä muodossa esimerkiksi CD:nä tai DVD:nä ja josta olet lisäksi hyväksynyt, että suoritus alkaa ja että peruuttamisoikeutesi raukeaa. Jokainen kampanjakoodi arvioidaan 40 euron arvoiseksi. Jos tuotteesi mukana toimitetaan peli – ns. Gamebundle – vähennämme pelin arvoin hyvityksestä, jos peli ei ole palautettavissa käyttämättömänä.
  • Bundlen, kilpailujen ja kampanjoiden yhteydessä annettuja lahjakortteja ei vaihdeta rahaksi.

Tuotteen kunto, kun lähetät sen palautuksena
Olet vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, jos se johtuu muunlaisesta käsittelystä, kuin mikä on tarpeen tutustuaksesi tuotteeseen, sen ominaisuuksiin ja toimivuuteen. Tällöin voit saada vain osan tai et lainkaan ostosummasta takaisin. Keskeistä on, oletko vain tutustunut tuotteeeseen vai ottanut sen käyttöön. Jos otat tuotteen käyttöön ja tuotteen arvo alenee, et saa kaikkia rahoja takaisin. Palautettavan summan suuruus riippuu tuotteen kaupallisesta arvosta, mikä joissain tapauksissa tarkoittaa, että voit saada ainoastaan toimituskustannukset takaisin.

Suosittelemme, että lähetät tuotteen takaisin alkuperäisessä pakkauksessa. Jos alkuperäinen pakkaus puuttuu, voi se vaikuttaa tuotteen arvoon alentavasti ja tuote voi lisäksi saada vaurioita kuljetuksen aikana, jolloin sinä olet vastuussa näistä vaurioista.

Ostosumman takaisinmaksu
Jos haluat peruuttaa ostosi, saat rahasi takaisin. Jos tuotteen arvo on alentunut, vähennämme arvon alennuksen palautettavasta summasta.

Palautamme kaikki maksamasi maksut viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, kun olemme vastaanottaneet peruuttamisilmoituksesi.
Palautamme maksun automaattisesti samalle maksutavalle, kuin millä alkuperäinen tilaus on maksettu, jos mahdollista.

Huomaa kuitenkin, että voimme pidättää maksun niin kauan, että olemme saaneet tuotteen takaisin tai tositteen siitä, että tuote on lähetetty takaisin. Muista, että tuote on lähetettävä takaisin viivityksettä ja viimeistään 14 päivää peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Jos et käytä tarjoamaamme palautuslappua, tuote lähetetään asiakaspalautuksena osoitteeseen:
Proshop a/s
Slet Møllevej 17
DK-8270 Højbjerg
Denmark

Otamme vastaan vain paketit, jotka lähetetään suoraan yllä olevaan osoitteeseen. Emme ota vastaan paketteja, jotka lähetetään jälkivaatimuksella tai ilman toimitusta, noutopiseeseen. Voit tilata meiltä 12€ maksavan palautuslapun (postimaksu maksettu) myös sähköpostitse: [email protected].

Kun asioit meillä kuluttajana, sovelletaan kuluttajansuojalakia ostaessasi tuotteita. Me annamme tuotteille 24 kuukauden takuun.

Ennen kuin lähetät tuotteen meille reklamaationa, ole hyvä ja luo reklamaatiotapaus tai ota yhteyttä meihin. Jos reklamaatiosi on aiheellinen, tilanteesta riippuen voit saada tuotteen korjattua tai vaihdettua, rahat takaisin tai hinnanalennuksen.

Virheestä tai puutteesta on tehtävä reklamaatio kohtuullisessa ajassa siitä, kun olet huomannut virheen tai sinun olisi se pitänyt huomata. Jos teet reklamaation kahden kuukauden kuluessa siitä, kun huomasit virheen, on reklamaatio aina tehty hyväksyttävässä ajassa.

Jos Proshop a/s testaa lähetetyn tuotteen virheettömäksi tai takuu ei enää ole voimassa, voimme veloittaa testimaksun 35€ per puoli tuntia, sis. alvin (veloitamme kuitenkin maks. 70€, sis. alvin). Jos Proshop a/s:n on tehtävä vianmääritys kokonaisille PC-järjestelmille, jota ei ole ostettu meiltä tai koottu tai asennettu meillä, testimaksu voi kuitenkin olla jopa 135 €, sis. alv, kattamaan kulutetun ajan. Jos et halua Proshop a/s:n tekevän tällaista vianmääritystä, on viallinen komponentti poistettava järjestelmästä ja toimitettava erikseen.

Muista aina testata itse, voiko vika johtua ohjelmista, ajureista tai jostain muusta, mitä ei alunperin ollut asennettu tuotteeseen. Testaamme kaikki koneet palauttamalla alkuperäisen kokoonpanon. Testausmaksu veloitetaan testaamiseen ja vian etsimiseen kuluneen ajan perusteella.

Tuotteen kunto ja ohjeita tuotteen palauttamiseen
Kaikki tuotteet jotka palautetaan Proshop ApS:lle on pakattava hyvin. Tuote pitää lähettää täydellisenä. Pakkaa siis mukaan kaikki tuotteen mukana tulleet kaapelit, kirjalliset tuotteet ja vastaavat, jotka liittyvät reklamoitavaan tuotteeseen.

Vahinko ei kuulu takuun piiriin, jos tuote on vahingoittunut käyttäjän virheestä (käyttö- ja käsittelyvirheet), muutoksista, tuotteeseen asennetuista kolmannen osapuolen ohjelmistoista tai törkeästä väärinkäytöstä.

Muista ottaa kopio/varmuuskopio tiedoistasi. Proshop a/s ei ole vastuussa kadonneista tiedoista.

Luodessasi reklamaatiotapuksen, saat sähköpostiisi myös ilmaisen palautuslapun tulostettavaksi. 

Jos et saanut palautuslappua, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse +358 (0) 9 4245 4545 tai sähköpostitse [email protected]. Muista ilmoittaa yhteydenotossasi reklamaationumerosi. Kun olet printannut palautuslapun, teippaa se pakettiin ja vie paketti lähimpään PostNordin palvelupisteeseen.

Yritysasiakkaat maksavat itse toimituskulut. Voit ostaa meiltä palautuslapun (postimaksu maksettu).

Jos lähetät tuotteen omatoimisesti, tuote lähetetään osoitteeseen (HUOM! Ei noutopisteeseen):
Proshop a/s
Slet Møllevej 17
DK-8270 Højbjerg
Denmark

Otamme vastaan vain paketit, jotka lähetetään suoraan yllä olevaan osoitteeseen, ei noutopisteeseen.

Voit tilata meiltä palautuslapun (postimaksu maksettu) hintaan 12€.

Huomaa, että yritysasiakkailla on 12 kuukauden takuu.

Jos haluat lukea tietosuojapolitiikkamme, voit tehdä sen täällä.

Ensisijaisesti pyrimme ratkaisemaan kaikki riitatilanteet asiakkaan kanssa sähköpostitse tai puhelimitse. Erimielisyyksissä, ota yhteyttä [email protected]. Jos emme onnistu löytämään ratkaisua, voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan tästä tai EU-kuluttajakeskukseen, www.ecc.fi, josta saat neuvoja ja apua rajat ylittävän kaupan ja EU-lainsäädäntöön liittyvissä kysymyksissä.

Peruuttamislomakemalli:

(tämä lomake täytetään ja palautetaan vain, jos halutaan peruuttaa sopimus)

Proshop a/s, Slet Møllevej 17, DK-8270 Højbjerg, Denmark, [email protected]

- Ilmoitan/ilmoitamme (*), että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimukseen, joka koskee seuraavien tuotteiden toimittamista (*)/seuraavien palvelujen toimittamista/suorittamista (*) 

- Tilausnumero

- Tilauspäivä (*)/vastaanottopäivä (*)

- Kuluttajan nimi (Kuluttajien nimi)

- Kuluttajan osoite (Kuluttajien osoite)

- Kuluttajan allekirjoitus (Kuluttajien allekirjoitus, vain jos peruuttaminen ilmoitetaan paperilla)

- Päivämäärä

Haluan/haluamme ostaa palautuslapun palautettaville tuotteille (12€).